Dünyanın en değerli markaları açıklandı: Teknoloji markaları zirvede

2025 Kantar BrandZ Raporuna Göre Dünyanın En Değerli Markaları!

Kantar BrandZ tarafından yayınlanan yıllık araştırmaya göre, dünyadaki en değerli markaların toplam değeri 10,7 trilyon dolara ulaştı. Bu, geçen yıla kıyasla %29’luk bir artışı simgeliyor. ABD merkezli markaların çoğunluğunu oluşturduğu listede teknoloji devlerinin egemenliği ise dikkat çekiyor.

Apple Yine Listenin Başında!

1,3 trilyon dolarlık marka değeriyle Apple, dördüncü kez üst üste listenin zirvesinde yer aldı. Apple, %28’lik bir büyüme göstererek ekonomik zorluklara ve yoğun rekabete rağmen güçlü marka değerini korudu. Teknoloji devi, küresel pazarda hala etkili bir konumda bulunuyor.

Google, Microsoft ve Amazon da İzliyor

Apple’ı takip eden diğer markalar ise sırasıyla Google (%25 artışla 944 milyar dolar), Microsoft (%24 artışla 884 milyar dolar) ve Amazon (%50 artışla 866 milyar dolar) oldu. Amazon, geçtiğimiz yıl %50 büyüme göstererek dördüncü sıradaki yerini sağlamlaştırdı.

NVIDIA’nın Yükselişi

Yapay zeka ve çip sektöründeki başarısıyla dikkat çeken NVIDIA, marka değerini %152 artırarak 509 milyar dolara yükselterek beşinci sıraya yerleşti. Şirketin teknoloji alanındaki gücü bir kez daha kanıtlandı.

Meta, Facebook ve Instagram ile Yükseliyor

Meta’nın çatısı altındaki Facebook, %80 büyüme ile 300 milyar dolarlık marka değeriyle altıncı sıraya yükseldi. Instagram ise %101 artışla 228 milyar dolara ulaşarak yedinci sıraya yükseldi. Sosyal medya sektöründeki etkinlikleri her geçen gün artıyor.

McDonald’s Sektörde Sabit Değerini Koruyor

Fast food devi McDonald’s, 221 milyar dolarlık sabit marka değeriyle sekizinci sırada yer alıyor. McDonald’s, marka değerinde artış göstermese de sektördeki gücünü koruyor.

Oracle ve Visa da Listede

Oracle (%48 artışla 215 milyar dolar) ve Visa (%13 artışla 213 milyar dolar), sırasıyla dokuzuncu ve onuncu sıradaki yerlerini aldı. Her iki şirket de kendi sektörlerinde güçlü performans göstererek listede yerlerini sağlamlaştırdı.

Teknoloji Devlerinin Liderliği Sürüyor

2025 Kantar BrandZ listesinde teknoloji devlerinin egemenliği devam ederken, yapay zeka ve dijital dönüşüm gibi yeni alanlar yükselmeye devam ediyor. Markaların değeri dünya çapındaki ekonomik değişimlere rağmen hızla büyümeye devam ediyor. Teknoloji sektörü yanı sıra sosyal medya ve fast food gibi farklı alanlardan markalar da üst sıralarda yer almaya devam ediyor.

2025, markaların değerinin her geçen yıl arttığını ve sektörler arasındaki çeşitliliğin güçlendiğini gösteriyor.

Related Posts

Apple’a mahkemeden büyük şok: ‘Apple vergisi’ kâbusu sona erdi

Bu karar, geliştiriciler için zafer, Apple için ise büyük bir gelir kaybı anlamına geliyor. Bir ABD mahkemesi, Apple’ın uygulama içindeki linkler aracılığıyla App Store dışında yapılan ödemeler için geliştiricilerden ücret talep etmesini durduran …

Güneş gerçek ‘yüzünü’ gösterdi

Güneş’in yüzeyinde devasa, ağız şeklinde bir boşluk belirdi. Üstelik bu “ağız”, tam beş Jüpiter genişliğinde ve Dünya’nın yönüne doğru sıcak Güneş nefesi üflüyor! Ancak panik yapmaya gerek yok. Bilim insanlarının bu tür oluşumlara verdiği isim: koronal delik. Bu, Güneş’in manyetik alanının uzaya doğru açıldığı, dolayısıyla sıcak plazmanın daha kolay kaçmasına izin verdiği bir bölge.

Dolandırıcılar TikTok’u mesken tuttu: Bu videolara sakın tıklamayın!

Sosyal medya platformu TikTok’ta hızla yayılan bir dolandırıcılık yöntemi kullanıcıları isyan ettirmeye başladı. Platformda yayılan kısa videolar Microsoft office windows ve CapCut gibi popüler yazılımların ücretli özelliklerini ücretsiz kullanmayı …

Kaspersky tedarik zinciri saldırılarındaki yükselişe dikkati çekti

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Kaspersky, Tayland’ın Phuket Adası’nda bu yıl onuncusunu düzenlediği Cyber Security Weekend (Siber Güvenlik Haftasonu)-META 2025 Konferansı’nda, açık kaynaklı projelerde tespit edilen zararlı paketlere ilişkin bilgi …

Jüpiter, bir zamanlar çok daha büyüktü

Güneş sistemimizin en büyük gezegeni olan Jüpiter, bir zamanlar bugün gördüğümüzden bile çok daha büyükmüş. Peki nasıl küçüldü?

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.