Tehditler aşıldı… ABD-İran masasında uzlaşı yolu açıldı

ABD ile İran arasında Katar ve Pakistan arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirilen ve ABD Başkanı Donald Trump’ın Tahran’a yönelik tehditleri kriz yaratsa da tamamlanan ilk tur görüşmelerin olumlu bir atmosferde gerçekleştirildiği belirtildi. 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşmak için izlenecek yol haritası konusunda anlaşıldığı aktarıldı. 18 saat süren görüşmede taraflar Lübnan’daki çatışmaların durdurulmasını izleyecek bir koordinasyon merkezinin kurulması ve Hürmüz Boğazı’ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlayacak bir düzenleme konusunda mutabık kaldı. Heyetlere başkanlık eden ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ve İran Meclis Başkanı Muhammed Kalibaf İsviçre’den ayrılsa da taraflar teknik düzeydeki görüşmelere dün başladı. NÜKLEER DENETÇİLER TAHRAN’A GİDİYOR ABD Başkan Yardımcısı…

ABD, Lübnan’daki ateşkesi denetlemek için “mekanizma” kurdu.

İsmi paylaşılmayan ABD’li yetkili, konuya ilişkin AA muhabirine yazılı açıklama yaptı. Yetkili, CENTCOM’un Lübnan’daki “çatışma durumunu eş zamanlı incelemek üzere izleme mekanizması” başlattığını belirterek amaçlarının “şiddetin sona ermesi” olduğunu aktardı. Bu adımın, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ile telefon görüşmeleri sonrası atıldığını kaydeden yetkili, “İsrail ve Lübnan’ın iki egemen devlet olarak görüşmesini ve barış ile güvenlik için bir yol bulmalarını sağlıyoruz. Görüşmeler, iki ülke arasında kapsamlı bir barış ve güvenlik anlaşmasına doğru ilerlemeye devam edecek.” ifadelerini kullandı. Yetkili, detayların yakında paylaşılacağını belirtti. İSRAİL BASINI: NETANYAHU PANİK İÇİNDE İsrail’de yayın yapan Kanal…