Skip to content

  • Ana Sayfa
  • Haber
  • Ekonomi
  • Sağlık
  • Eğitim
  • Teknoloji
  • Tanıtım
  • İletişim

“Emeklilik Sistemi: Sosyal Güvenlikteki Adaletsizlikler”

Posted on 15 Mayıs 2026 by Ayşe Arslan

Büro-İş Genel Başkanı Alay Hamzaçebi, son düzenlemelerin emeklilik sistemine ciddi zararlar verdiğini belirterek, emeklilerin açlık sınırında yaşadığını, çalışanların ise yoksulluk içinde hayat mücadelesi verdiğini dile getirdi. Sosyal Güvenlik Haftası nedeniyle SGK Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü önünde düzenlenen basın açıklamasında konuşan Hamzaçebi, seyyanen zamlar ve tazminatların emekli keseneğine dahil edilmediğini ifade ederek, bu durumun kamu personelleri için mezarda emeklilik anlamına geldiğini vurguladı.

Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’ni (TES) eleştiren Hamzaçebi, “Kamu kaynaklarının ve fonlarının hangi amaçlarla kullanıldığını biliyoruz. Bunlar, yalnızca belli gruplara ve sermaye sahiplerine aktarılıyor,” dedi. Hamzaçebi, sosyal güvenliğin emekçilerin hakları olduğunu ve bunun bir devlet görevi olduğunu belirterek, “Sosyal güvenlik, bir insan hakkıdır ve evrensel bir ihtiyaçtır. Türkiye’de sosyal devlet anlayışının ve adil gelir dağılımının kalmadığını görmekteyiz,” ifadelerini kullandı.

Emeklilerin geçim sıkıntısı, çalışanların ise yoksulluk içinde yaşam mücadelesi vermesi, toplumun sosyal yapı açısından ciddi bir sorun haline geldiğini ifade eden Hamzaçebi, kamu emekçilerinin mevcut yaşam koşullarını kabul etmeyeceklerini belirtti.

Posted in Eğitim

Yazı gezinmesi

Tarım Bakanı Yumaklı: “Kurbanlık Hayvan Temininde Sorun Yok” →
← Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkistan’da Türk Devletleri Teşkilatı Gayriresmi Zirvesi’nde

Author: Ayşe Arslan

Copyright © 2026 | Design by ThemesDNA.com
beylikdüzü escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
bahçeşehir escort
istanbul escort
Office Lisans Satın Al